10 Tajnih Trikova za Bolji San

Što je to dobar i kvalitetan san? Kada ste se zadnji puta zaista odmorili i naspavali? Za neke od nas to je dio iluzije i neuhvativa želja. Što da Vam sada kažemo da postoje tajni trikovi koji vas dovode do boljeg sna! Isprobajte 10 trikova koje Vam donosimo u nastavku i zasluženo se odmorite i naspavajte. Nakon toliko probijenih noći vrijeme je za jedan čvrsti spavanac!

1. Budite svjesni svoje prehrane

Vjerovali ili ne ono što jedete i kada jedete utječe na kvalitetu i količinu Vašeg sna! Pravilna prehrana ne samo da je korisna za cjelokupno zdravlje već količina hrane i pića koje unosite i kvaliteta namjernica može Vam poboljšati san te umanjiti insomniju!

Izbjegavajte teška jela prije spavanje. Za večeru birajte laganija, svježija jela kako bi dopustili organizmu da se odmori tijekom noći. Teške i kalorične obroke konzumirajte u prvoj polovici dana kako bi organizam stigao preraditi unesenu hranu te vam pružio dovoljno energije kroz dan. Logika nam nalaže da nam cilj prije spavanja nije napuniti organizam energijom već se opustiti i pripremiti na odmor.

Smanjite potrošnju nikotina, kofeina i alkohola u večernjim satima, jer svi oni mogu djelovati kao stimulansi koji ometaju spavanje.

2. Prozrači spavaću sobu i prilagodi ju za spavanje

Prije spavanja ostavite otvoreni prozor tek nekoliko minuta. Cirkulirani zrak koji će se promijeniti u prostoriji pridonijet će svježini a ujedno ćete i lakše i brže zaspati.

Kada prozračite prostoriju prije spavanja ne samo da će friški zrak ubrzati proces spavanja već će regulirati temperaturu u prostoriji koja je bitna za održavanje čvrstoće sna tijekom noći!

3. Napravite kupku prije spavanje ili se istuširajte toplom vodom

Opuštanje mišića prije spavanja odlična je uvertira u kvalitetan san. Kupkom ili tuširanjem održavate higijenu spavanja no toplina kojom ćete zagrijati svoje tijelo i opustiti mišiće i živce pomoći će vam da lakše utonete u san. Energetski gledano, održavanjem higijene prije spavanja otklonit ćete sav nakupljeni teret kroz dan a ujedno ćete se zadnji put u danu posvetiti sebi!

Predlažemo da si pustite i ugodnu muziku kako bi maksimalno uživali u pripremi za san!

4. Nabavite udoban madrac i jastuk

Kvalitetnog sna bez udobnosti nema! Sjetite se kada ste zadnji put promijenili jastuk ili madrac? Koliko godina je prošlo? Ako se budite umorni i s nelagodnim bolovima u tijelu vrijeme je za novi madrac i jastuk! Promjenom kvalitete madraca i jastuka sigurno ćete već spavati bolje i kvalitetnije!

5. Redovito vježbajte ali ne prije spavanja

Nitko ne može osporiti da vježbanje nije zdravo za cjelokupno zdravlje. Mnogi ljudi koji pate od nesanice upravo su ljudi koji žive sjedilačkim životom i nisu redoviti u vježbanju i aktivnim sportskim životom. Naravno, tu ne mislimo da profesionalne sportaše već na rekreativne vježbače. Stručnjaci sugeriraju ne samo da će vježbanje tijekom dana pomoći da brže zaspite i uronite u dublji san na duže vrijeme, nego i da vježbanje uzrokuje da vaše tijelo proizvodi hormone rasta, koji mu pomažu da se popravi i revitalizira.

Kako bi vježbanjem postigli pravi učinak pri revitalizaciji sna izbjegavajte kasno vježbanje, odnosno tjelovježbu izvodite minimum 3 sata prije odlaska na spavanje. Tijelo se vježbanjem razbuđuje te na površinu podiže energiju koja nakon vježbanja polako počinje opadati te se tijelo počinje opuštati.

6. Napravite raspored spavanja

Znamo da nitko od nas ne voli restrikciju i možda smatrate da odlazak u krevet u isto doba svaki dan neće imati veliki značaj u kvaliteti vašeg sna, no varate se! Stručnjaci tvrde da konzistentnijim održavanjem rutine spavanja možete poboljšati kvalitetu sna a tijelo će biti naučeno na ritual i odmor! Za stvaranje navika tijelu je potrebno 21 dan stoga dajte si vremena i u tom periodu striktno se pridržavajte plana spavanja i buđenja čak i tijekom vikenda kako bi tijelo naučili na raspored. Bit ćete odmornije i puni energije a potrebno vam je samo 21 dan kontrole.

7. Spavajte s čarapama

Iako se čini kao pomalo čudan savjet, uskakanje u udobne čarapice i u krevet pridonose boljem snu! Toplina na nogama umiruje tijelo i mozak stoga nam pomaže bržem tonjenju u san!

8. Ugasite svu umjetnu rasvjetu

Uklonite svu dodatnu, umjetnu rasvjetu u prostoriji! Televizija, mobiteli, svjetlo… sva umjetna rasvjeta u pravilu buni mozak stoga umjesto da zaključuje da je mrak i vrijeme za spavanje mozak umjetnu svjetlost interpretira kao da je dan i vrijeme za dnevne aktivnosti. Ako već ne možete zaspati bez svjetla ili televizije onda radije pustite da svijetli kroz noć jer tako mozak neće doživjeti šok pri gašenju i totalnom mraku već će se naviknuti da je to vrijeme spavanja.

9. Saznajte koliko vam je sati dovoljno za naspavati se

Velika većina prije spavanja broji koliko sati će spavati i koliko imaju za odmor, no takav pristup stvara nam anksioznost te nas opet dovodi u nervozu s kojom nam treba više vremena da se opustimo i zaspemo. Nemojte brojati sate koliko imate za spavanje već se držite rasporeda koji ste prethodno napravili znajući koliko Vam je vremena dovoljno za naspavati se. Nisu svi organizmi isti i nemamo svi isti tempo u životu. Nekome je dovoljno 6 h sna a nekome 8h. Nemojte se zamarati vremenom već se vodite osjećajem odmornosti!

10. Postavite nježni alarm koji će vas probuditi ili wake up rasvjetu

Zaboravite na jake, nervozne i glasne zvukove budilica! Organizam pri umjetnom buđenju doživljava šok i dezorijentiranost stoga je prirodnije nježno, postepeno buđenje. Postepeno buđenje možete postići s laganom muzikom alarma koja se postepeno pojačava te vas tako priprema na buđenje a još jedna učinkovita metoda je wake up rasvjeta koju postavite u vrijeme kada se želite početi buditi te će vam ona lagano rasvjetljavati prostor i pripremati organizam na buđenje!

Tajni trikovi za bolji san su tu! Sada je na vama da ih isprobate i napokon se naspavate!

Javite nam u komentarima jesu li vam pomogli ili ako i vi imate dodatne trikove kako možete pomoći našim insomničarima u kvalitetnijem snu!